woensdag 10 oktober 2018

Storm

Naast verhalen en blogcolumns schrijf ik ook gedichten.
Gedichten zijn gedachten. 
Gevoelens in woorden uitgedrukt. 
En jij, als lezer, interpreteert het weer op je eigen manier. Soms herken je het bij je zelf...soms heb je er helemaal niks mee. Voel je vrij...

Storm 
De vlagen sturen me
Overal heen..
Ik zwabber op mijn weg 
Naar voren
En weer terug 
Zijwaarts
En weer recht.

Overal losgewaaide takken
De kilte door mijn jas
Ik verstop me diep in mijn sjaal
En versnel onbewust mijn pas

Ik voel een druppel op mijn wangen
Hoor de regen kletteren op straat
Er vliegt van alles rond
Hoop dat het me niet raakt..

Wat mis ik de warmte van de zon
Zo'n warme zomerbries
Die vrolijke gedachten bracht
En deze donkere dagen
Met haar wind ver weg blies

'n verschil van dag en nacht

De storm
Ze waait maar door
Schreeuwt zelfs in de wind
Maait alles op haar pad
Opdat zij haar weg maar vind

Ging deze storm maar liggen
Stopte met razen rond mijn hoofd..

De wereld weer in balans
Geen wolk meer in de lucht
Geen chaos meer op straat

Ik slaak een diepe zucht
Vervolg de weg die ik gekomen ben
Recht zo die gaat..

Voel de warmte van mijn jas

Iemand groet
Ik kijk op
Daar....
Aan de overkant
En besef dat ik
Ondanks de storm
Toch thuis ben aangeland

Storm @Elizabeth van Mulken-Keur 2018





Geen opmerkingen:

Een reactie posten