maandag 8 oktober 2018

Balans is Alles; Welkom

Balans is alles. Het zegt weinig. Het zegt veel.

Voor mij is Balans is Alles het thema van mijn nieuwe leven.  Een zoektocht naar mijn nieuwe ik.

Zo'n anderhalf jaar geleden viel ik tijdens een wandeling met mijn honden en brak mijn hand. Een operatie en revalidatie volgde.

Net als zovelen ging ik er van uit dat met een paar weken alles weer koek en ei zou zijn. En ik de draad van mijn gewone, zij het misschien wel saaie maar, herkenbare leventje weer kon oppikken.

Dat liep echter iets anders dan gepland. Helaas had ik de pech dat er een zenuw in mijn elleboog beklemd is geraakt en de aangehechte pezen aan de pinkzijde van mijn hand onherstelbaar beschadigd zijn geraakt.  En in plaats van weer mijn dagelijks leven als vanouds te vervolgen,  liep ik via allerlei medische omwegen, fysio behandelingen en grote frustraties naar het besef dat ik misschien wel nooit meer de volledige mogelijkheid zal hebben iets met beide handen aan te pakken.

Was ik voorheen iemand die hield van structuur en perfectie....

Nu ben ik iemand die nooit weet of mijn To-do lijstje die dag wel af zal komen omdat het afhankelijk is van hoeveel pijn ik ervaar, hoeveel tijd me iets daadwerkelijk gaat kosten en/of van wel of geen hulp (nodig) hebben.

Eind vorig jaar kwam ik tot de conclusie dat ik een manier moest zien te vinden waardoor ik mijn gevoel van eigenwaarde weer op de rails kon zetten en kon leren omgaan met het feit dat mijn leven nooit meer hetzelfde zal zijn als voorheen.



Ik was echter vergeten dat het ook de mogelijkheid bood om een andere weg in te gaan. En dat ik vooral moet gaan kijken naar wat ik wel kan!

Dus ben ik op zoek naar alles waarmee ik mijn leven praktischer, zelf redzamer en vooral ook gelukkiger kan maken.

Wat  ik altijd al deed was schrijven. Gedachten en gevoelens in gedichten of columns over mijn honden bijvoorbeeld.

En zo kwam ik op het idee om dit blog te gaan schrijven in de zoektocht naar mijn nieuwe ik.  Een blog met vele gezichten waarschijnlijk omdat ik wil schrijven over de frustraties waar ik mee kamp, de handigheidjes die ik ontdek, over koken, huishouden en consuminderen, mindfulness en beleving en over wat nog meer op mijn pad komt.

Wie weet kan ik jou of iemand die je na staat hiermee ook een handje helpen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten