vrijdag 10 april 2020

When


Ik loop op straat
Even richting afvalbak
De honden gezellig om me heen
Er naderen stappen
Ze blijven staan
Op 2 meter van me vandaan
Wat leuk dat je loopt te zingen
Oeps
Weer niet gekeken
Of er iemand achter me liep
Ik schat haar 60+
Klonk goed hoor
Wat een gemis nu, hè
Geen koor
We kletsen verder
Over het zingen
Over dansen
En het weer
De stilte van corona
Het mijden van contact
Om iets voor een ander te pakken
De deur dicht
Voor je neus
Ze ervaart het ook
De mensen
Normaal vol verhalen
Nu slechts een groet
En dan gepasseerd.
Blij babbelen we door
Tot de honden verder willen
Als we elk ons eigen pad vervolgen
Borrelt een goed gevoel
En neuriënd loop ik verder.

@Elizabeth van Mulken-Keur 06042020


.


















(ps;  het lied dat ik zong was "When" van George Baker Selection, vandaar de naam van dit gedicht)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten