donderdag 22 april 2021

Tuimelende doosjes

Wat doe je als je lijf even niet mee wil werken aan de normale huishoudelijke klussen (omdat tillen een issuetje is ) en je toch iets nuttigs wil doen?

Dan ga je maar eens een kastje opruimen In dit geval onze medicijnkast. 

Geen slot?  Voor een gezin met kleine kinderen misschien te onveilig, al zou een simpel haakje bovenaan de deur dit kunnen bewerkstelligen. Maar goed, bij ons wonen alleen nog maar grote mensen😉

De deur openen leverde de laatste tijd weer een tuimelende bende doosjes op. En ook het overzicht was een beetje zoek. Halflege doosjes, of de pillenstrips boven op een leeg doosje. En van alles door elkaar...zeg maar Chaos!!!

Dus maar eens aan de slag...


Stofdoek erbij, zakje voor afval, emmer voor het oud papier. Een emmer? Ja, een emmer want ik kan maar met 1 hand gewicht tillen. Dus zijn emmers, wasteiltjes, shoppers hier in getale aanwezig. Maar ik dwaal af...

De stapel doosjes uit de kast op de grond gegooid, de tubetjes konden er ook wel achteraan. En dan de andere spulletjes, zo nodig veilig voor nieuwsgierige huisdieren in een wasteiltje.

Alles uit de kast. Eerst sorteren maar op soort; medicijnen, zalfjes, drankjes, crèmes, pleisters en tape, de dieren shampoo, parfums... tsjonge wat zit er veel in dit smalle kastje💥

En dan de volgende stap.

Wat over de datum is kan weg. De spullen in het afvalzakje ( medicijnen inleveren bij de apotheek straks) en uiteraard de doosjes bij het oud papier. De "goede"medicijnen bij elkaar in een juiste doosje, in plaats van daar 1 stripje, daar 2 tabletten.

Spuugbakjes, nee geen zorgen ze zijn ongebruikt, ze blijken handige opbergers voor de rolletjes verband en watten. En een zwart kunststof mandje blijkt precies goed om de hele kleine items op te bergen die anders straks onvindbaar zijn.

Iemand nog een mitella nodig? Ik vind namelijk maar liefst 5 driehoekige katoenen doeken...

Beetje bij beetje wordt alles uitgezocht en op een georganiseerde manier op geborgen op de, deels extra geïmproviseerde plankjes. Zo is er meer overzicht. 

En kan ik nu bijna met mijn ogen dicht een doosje paracetamols pakken.

Tevreden sluit ik de deur. Wat is die simpele IKEA kast toch een handig idee geweest. Een ondiepe kast in een loze ruimte in een tussenwand, in het fris zachtblauw geverfde halletje bij de wc en badkamer. 

De andere deur herbergt de poets en keukendoeken. Maar die deur laat ik liever nog even dicht😉

Heb ik al verteld dat ik die mooie gehaakte omslagdoek die aan de deur hangt, heb gekregen van een vriendin?

Zo... een bakkie koffie verdiend..see you later










Geen opmerkingen:

Een reactie posten